شورای شهر کيف نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان ايجاد گرديد
مشعل مشعل

جلسه وسيع کميسيون طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان و عده يي از فعالين سياسي شهرکيف جمهوری اوکرائين اخيراً به منظور ايجاد شورای شهری کيف نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان تدوير يافت .

جلسه را استاد عبدالغفور يکي از مسن ترين فعالان سياسي افتتاح نموده،حضور اشتراک کننده گان را خيرمقدم گفته و صحبت مبسوطي از جريان تکاملي نهضت فراگير،خطوط فکری و مشي سياسي آن که پاسخ روشني است به پرسش ها و مسايل نظری و عملي تداوم مبارزه يي ترقيخواهانه در شرايط و اوضاع جديداً شکل گرفته در کشور به عمل آورد.متعاقباً اجندای جلسه را به رأی گيری گذاشت که به اتفاق آرأ تصويب شد .

سپس بحث روی مسايل تشکيلاتي ايجاد شورای شهر،انتخاب اعضا و مسولين بخش های شورای شهری صورت گرفت که پس از جروبحث به تعداد 9 تن به عضويت شورای شهری انتخاب گرديدند که عبارتند از :

1-    انجنير محمديونس

2-    شيرمحمد سرشک

3-    استادعبدالغفور

4-    داکترغلام غوث

5-    محمدعظيم صديقي

6-    استادمحمدناصر سرشک

7-    بدرالدين

8-    نجيب الله کارگر

9-    محمدحکيم

بعداً تفريح اعلان و در جريان آن اعضای شورای شهر از ميان خود آقای انجنير محمديونس را به صفت رئيس،آقای شيرمحمد سرشک را به صفت معاون و آقای استاد محمدناصر را به صفت منشي شورای شهر به اتفاق آرا انتخاب نمودند.همچنان مسولين بخش های شورای شهر نيز تعيين و انتخاب گرديد.

در قسمت دوم کار جلسه بحث و ابراز نظر پيرامون يک سلسله مسايل مربوط به مهضت فراگير در کشور اوکرائين به عمل آمد که نخست محترم محمدعظيم صديقي رشته سخن را بدست گرفته و در قسمتي از صحبت اش روی ضرورت ايجاد نهضت فراگير و نقش تعيين کننده آن در بسيج همه نيروهای ترقي خواه و وطندوست را در يک سازمان فراگير تاکيد نمود .بعداً محترم شيرمحمدسرشک پيرامون اساسنامه نهضت فراگير و اهميت آن در زنده گي درون نهضت،حقوق و وظايف اعضا صحبت همه جانبه نموده،به سوالات اشتراک کننده گان جلسه پاسخ ارائه داشت .

متعاقباً محترم محمدناصر سرشک روی ماهيت چنين نهضت،آرمانهای والای آن که همواره عليه تحجر و دگماتيزم بوده و است صحبت نموده گفت:ما بايد خويش را مطابق به اوضاع و شرايط عيار ساخته و مطابق به خواست زمان حرکت نماييم.

محترم داکتر غلام غوث در صحبت اش در رابطه به دموکراسي درون نهضت و نقش رهبری جمعي و مسوليت فردی و انتخابي بودن تمام مقام ها تماس گرفته و اهميت آنرا در حيات داخل نهضت فراگير به بحث گرفت .

در اخير محترم انجنيرمحمديونس به تنيجه گيری از کار جلسه پرداخته و آنرا مثبت ارزيابي نموده،موصوف روی ضرورت توضيح و تشريح مرامنامه نهضت فراگير در ميان افغانهای مقيم در اوکرائين و توسعه واحدهای نهضت فراگير در سراسر کشور اوکرائين تماس گرفته و وظايف مشخص به اشتراک کننده گان نشست سپرد.

در اخير پيام شورای شهر کيف نهضت فراگير عنواني مجلس موسسان نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان قرائت گرديد که به اتفاق آرأ مورد تصويب قرار گرفت .

جلسه در ميان شور و شعف رفيقانه به اميد پيروزی های بزرگ مردم و ميهن ما در امرمبارزه بخاطر تحکيم صلح ،سعادت و رفاه همگاني به پايان رسيد .

 


September 3rd, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها